HTML

gödöllői waldorf holdudvar

Egy hely, ahol kellemesen és hasznosan tarthatod az ismerős kapcsolatokat. A blogot az olvasók írják és mint a suli: olyan lesz, amilyenre együtt csináljuk. Posztokat, témákat, kérdéseket a szerkesztőségbe várunk! toth_krisztina@invitel.hu

Friss topikok

  • glutamát: Honnan jön az erkölcs? Ezt a kérdést érinti meg az azonos nevű blog bejegyzése (erinto.postr.hu/ho... (2011.07.28. 13:22) Könyvajánló Tóth Sándortól
  • glutamát: @Franci1969: a személyre szabottság kedvenc elképzeléseim közé tartozik. Türelemből nagyon is megk... (2011.07.19. 20:10) Utánkövetés
  • kilgorT: @glutamát: Nem mondhatom biztosra, hogy az osztályban egytől-egyig mindenki jól megtanult jegyzete... (2011.07.18. 22:50) Hogy álltál le a waldorfról?
  • glutamát: @gaabor: Köszönöm! (2011.07.17. 09:46) Holdudvarbéli csónakos

Hogy álltál le a waldorfról?

2011.07.16. 18:34 glutamát

A bejegyzésem címe csak látszólag komolytalan, mi szülők gyakran faggatjuk aggódó szemekkel a volt diákokat, hogy hogyan illeszkedtek be egy új helyre?

Remélem az én gyerekeim is leírják ide saját véleményüket, a magam meglátása szerint jól vettük a nehézségeket. Idézet egy cikkből:

"A személyközpontú iskolákba járó gyerekek megszenvedik, ha át kell menniük egy másik iskolába, vagy ha középiskolába kerülnek. Ettől függetlenül, az a tapasztalatom, hogy az első iskolai éveket érdemes ilyen meleg, elfogadó környezetben eltölteni, mert ettől megerősödik a gyerek. A hagyományos iskolai környezetben általában a tanár az, aki mindig megmondja, mit csináljon a gyerek. Akár a hadseregben. A jó alternatív iskolákban a gyerekek megtapasztalják, hogy számít, amit ők akarnak. Megtanulják, hogy vannak korlátok, de ezek a korlátok sokkal szélesebbek, mint gondolják."  http://www.fn.hu/belfold/20110628/tanulas_szabadsaga/

(Az év végi bizonyítványa egyébként kiemeli a jó alapozást, de ez majd egy másik témám lesz.)

Tehát, ti hogy "álltatok le"? Hogy alkalmazkodtatok?

 


 

3 komment

Címkék: beilleszkedés jegyzetelés

A bejegyzés trackback címe:

https://godolloiwaldorfholdudvar.blog.hu/api/trackback/id/tr563072771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kilgorT 2011.07.18. 16:00:03

Először is: nagyon örülök ennek az oldalnak, hiánypótló, a maga nemében. Jó lenne, ha a sok kétkedő valódi élményeket olvashatna, olyan emberektől, akik a saját bőrükön tapasztalták meg, mi is az a waldorf.
Én egy "ex-waldorfos" vagyok, tavaly érettségiztem. Most fejeztem be az első évemet a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi karán, mint gyógytornász-tanonc. Egyáltalán nem okozott gondot az átállás, sőt! (Félévkor mondjuk volt egy kisebb elbizonytalanodásom, de az leginkább arra vonatkozott, hogy valóban ezzel szeretnék-e én foglalkozni. Azóta bebizonyosodott, hogy igen, jól döntöttem.) Sok embertől hallom, hogy nem mondja el az új helyén, hogy waldorfba járt, mert akkor a többiek majd lenézik, értetlenkednek stb. Nem gondolom, hogy ez a jó hozzáállás. Én mindenkinek elmondtam, hogy hova jártam, és bízom benne, hogy az, hogy jó eredményeim vannak, kicsit meggyőzi őket arról, hogy a waldorf iskolák igenis értelmes embereket nevelnek.
Igen, a magolás valóban új élmény a számomra, bele kellett rázódni- egy anatómia vizsgánál kikerülhetetlen. Van ellenben pár dolog, amiben mi, waldorfosok, úgy gondolom, hogy előnyben vagyunk. Ilyenek: a jegyzetelés és az esszé-írás. Mivel mi magunknak írtuk a tankönyveinket, nem okoz gondot nekünk, hogy az órán a lényeget jegyzeteljük le, ne pedig a power pointot másoljuk. Rengeteg fogalmazást írtunk, önálló gondolatokkal- ez jól jön a kifejtős dolgozatoknál, amiktől sokan megrettennek. Tulajdonképpen az is jó, hogy a főtanításunk két órás volt, így legalább kibírunk egy másfél órás előadást :-)
A határozottság is nagy előny- ugye ez az, amiről a kívülállók előszeretettel mondják, hogy a waldorfos diákok "visszapofáznak". Egy felsőoktatási intézményhez is kell egy egészséges szemtelenség, ami abból áll, hogy kiállunk az igazunkért és el merjük mondani a véleményünket. Sok tanár ezt kifejezetten élvezi.
Új élmény volt még a vizsgadrukk- ilyennel eddig nem találkoztam. Ez vajon probléma? Nem hinném. Az ilyen stressz nem valami egészséges. Igen, most stresszelek, pont, mint a többi, állami iskolából jött társam. A különbség csak annyi, hogy nekem, ellentétben velük, volt 13 stresszmentes évem :-)

glutamát 2011.07.18. 19:55:42

@kilgorT: Köszi a bejelentkezést!
A jegyzetelésről írnál még? Nálunk ebben volt tanácstalanság, mert a tankönyvek illetve inkább tanfüzetek írásától még nem tanultak meg jól jegyzetelni a mieink.
Erről volt külön szó vagy okítás? Mindenki megtanulta?

kilgorT 2011.07.18. 22:50:36

@glutamát: Nem mondhatom biztosra, hogy az osztályban egytől-egyig mindenki jól megtanult jegyzetelni, de szerintem a többség eléggé gyorsan írta le a lényeget. Nálunk általában úgy volt, hogy a tanárok nem diktáltak az órákon, hanem leginkább előadást tartottak, mint ahogyan ez a főiskolákra/egyetemekre jellemző. Így aztán mindenki leszűrhette, hogy abből mi a fontos, hogyan írja le a saját szavaival, úgy, hogy aztán később tanulni tudjon a jegyzetéből. Én a mostani iskolámban azt tapasztaltam, hogy a tanároknak szinte diktálniuk kell, mert a diákok minden egyes szót pontosan úgy akarnak leírni, ahogyan azt ők elmondták vagy kivetítették.
süti beállítások módosítása